Πανελλαδικές vs Ενδοσχολικές = ???

Κοροϊδία στους τελειόφοιτους ή επαύξηση του άγχους τους;

  1.  ΕΡΩΤΗΜΑ 1. Σε τι αποσκοπεί η απόσυρση από την ιστοσελίδα του ΥΠΠΕΘ, αναρτημένης μέχρι και την προηγούμενη εβδομάδα, της Υ.Α. Φ.253/193309/Α5/27-11-2015/ΥΠΠΕΘ με ΦΕΚ 2647/9-12-2015, με σύνδεσμο https://www.minedu.gov.gr/publications/docs2015/151215_entaxi_sto_neo_systima.pdf και θέμα : «Πρόσβαση στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση υποψηφίων με τις Πανελλαδικές Εξετάσεις Γενικού Λυκείου του Ν. 4186/2013 (ΦΕΚ 193 Α ́/2013), όπως τροποποιήθηκε και ισχύει»;
    Ή μήπως ΔΕΝ ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ για απόσυρση, αλλά με την πολλοστή «αναβάθμιση» μπερδεύτηκαν οι σύνδεσμοι των αρχείων και έτσι στη θέση της προαναφερθείσας εμφανίζεται στο σύνδεσμο https://www.minedu.gov.gr/ypapegan/ypour-apof/16779-15-12-15-3-4327-2015-50-995, η Υ.Α. Φ.253/85476 /Α5 με ΦΕΚ 995/29-5-2015 και θέμα «Ένταξη των Σχολών, των Τμημάτων και των Εισαγωγικών Κατευθύνσεων στα Επιστημονικά Πεδία του άρθρου 3 του Ν. 4327/2015 (ΦΕΚ 50 τ. Α ́) και συντελεστές βαρύτητας μαθημάτων.»; Περίεργο;
    Η Υ.Α. με το ΦΕΚ 2647 εδώ.

    Θα πρέπει να σημειωθεί, ότι αφορά την εφαρμογή του νέου νόμου (Ν.4327)14-5-2015)ΦΕΚ 50Α, προσωρινής όμως διάρκειας- 2 ετών- μέχρι να έρθει η οριστική επαναστατική αλλαγή) για την Β΄ Βάθμια Εκπαίδευση και τον τρόπο πρόσβασης στην Γ΄ Βάθμια («επαναστατικές» αλλαγές περισσότερες και από τις κυβερνήσεις που τις επέβαλαν) και τον οποίο η κυβέρνηση εσπευσμένα (συνήθεια των Ελληνικών νόμων της τελευταίας 30 ετίας, να σιγοφτάνουν βράδυ στη Βουλή και να αργοψηφίζονται τα χαράματα και θυμίζουν τη γνωστή παροιμία, παραφρασμένη «… για κάποια μέρα που γελά με τα όσα βλέπει«), έφερε και ψήφισε τον Μάιο 2015, ίσα-ίσα για να επιβεβαιώσει ότι η «προ μηνών επανάσταση» (Ν.4186/2013,ΦΕΚ 193,τ.Α’,17-09-2013 με την μνημονιακή «τράπεζα») προερχόταν από κακούς και έβλαπτε οπότε χρειαζόταν μια «καινούργια επανάσταση«.
    Μόνο που οι 3-4 Υ.Α. που χρειάζονταν για να μπορέσει να εφαρμοστεί αυτός ο νόμος έρχονται «στάγδην», μία κάθε 3 μήνες. Και, ακόμα υπολείπονται θέματα προς επίλυση, όπως για παράδειγμα οι ημερομηνίες, ο τρόπος διεξαγωγής κ.ά. Μάλλον χρειάζεται περισσότερη «σπουδή».
  2.  ΕΡΩΤΗΜΑ 2. Κατά καιρούς, πουλιέται ένα παραμύθι, προφανώς από πορτιέρηδες του ΥΠΠΕΘ στην προσπάθειά τους να ξεφορτωθούν τους φορτικούς ρεπόρτερ των ΜΜΕ, περί διενέργειας των Πανελλαδικών Εξετάσεων πριν από τις ενδοσχολικές απολυτήριες και την συνεπακόλουθη εξέταση των 4 μαθημάτων προσανατολισμού άπαξ και μόνο σε Πανελλαδικό επίπεδο.
    Η όλη κατάσταση σιγοντάρεται από πολλά φροντιστήρια πιθανά στα πλαίσια της προσπάθειας προσέγγισης όλο και μεγαλύτερου αριθμού πελατών γι αυτούς, αφού ποντάρουν στην επιφερόμενη σύγχυση ή την έλλειψη της κοινής λογικής ή εξ΄αιτίας παντελούς άγνοιας ή ακόμα και συνηδειτού αποπροσανατολισμού ένθεν κακείθεν. Στα πλαίσια αυτά, ακόμα και εσωτερικά από στελέχη των σχολείων και των Διευθύνσεων, στόμα με στόμα, διαρρέουν πληροφορίες από δήθεν προσωπικές υψηλές επαφές και γνωριμίες τους, περί εγκυκλίων που καταφτάνουν πάραυτα, και τελευταία (μου έτυχε προσωπικά) ακόμα και δηλώσεις «ανακοινώθηκε στο ίντερνετ το κλείσιμο των σχολείων και η ημερομηνία έναρξης των Πανελλαδικών, που την προσδιόρισαν μάλιστα στις 22/5. Και ενώ μπορεί να απαιτείται ακόμα και διερεύνηση της φημολογίας/κωλυσιεργίας, πώς ξεκαθαρίζει το ΥΠΠΕΘ την κατάσταση; Σιωπή, καθυστέρηση και παραπλάνηση ή μήπως τρίπλα???  Μπορεί και λαγός για να προδοθούν τα σκυλιά!!!
    Ψάχνοντας, λοιπόν, κανείς στο Google το -πανελλαδικές πριν τις ενδοσχολικές- ανακαλύπτει άρθρα (13-16/11/2015) κομμάτων, σελίδων σχολείων, σελίδων διευθύνσεων, σελίδων σχολικού δικτύου, ΜΜΕ κλασσικών ή διαδικτυακών, φροντιστηρίων κ.λ.π. να αναφέρουν γραπτή απάντηση του υπουργού Παιδείας προς το Σύλλογο Γονέων του 3ου Λυκείου Ηρακλείου Κρήτης με ημερομηνία 13/11/2015 που το επιβεβαιώνει ρητά ως αληθές και σύνδεσμο http://www.minedu.gov.gr/publications/docs2015/15_11_13_dt2.doc με επισήμανση «καλλιεργείται κλίμα ανησυχίας στους μαθητές της Γ΄ Λυκείου αναφορικά με τις εξετάσεις”. Παρατήρηση : το link αυτό δεν εμφανίζει πλέον τίποτα σήμερα (13-1-2016), ούτε και η σελίδα του ΥΠΠΕΘ με τα δελτία τύπου περιέχει κάτι στις 13/11/2015. Δεύτερο περίεργο;
    Τα ΜΜΕ, ενδεικτικά παρακάτω, στο ίδιο μοτίβο συνεχίζουν μέχρι σήμερα να επιβεβαιώνουν αυτό που ακόμα δεν έφτασε επίσημα στα σχολεία, ως όφειλε, βασισμένα προφανώς στο προαναφερθέν δελτίο τύπου (κάποιοι διαθέτουν ίσως και αντίγραφο). Πόθεν τέτοια βεβαιότητα στα ΜΜΕ, αφού δεν νομιποποιήθηκε με Υ.Α.;

    Και γιατί δεν επισημοποιήθηκε αυτό, για να κλείσει κάθε κακόβουλο στόμα, Κε Υπουργέ, με άρθρο στην Υ.Α. Φ.253/193309/Α5/27-11-2015/ΥΠΠΕΘ με ΦΕΚ 2647/9-12-2015, αλλά σέρνεται 2 μήνες τώρα, για να μην ισχυριστούν οι κακόπιστοι ότι και το Σεπτέμβριο είχε βγει «αξιόπιστη πηγή του ΥΠΠΕΘ» και έριξε το δόλωμα αλλά «έφαγε πόρτα»; Τρίτο περίεργο;
    Να θυμηθούμε ότι μέχρι σήμερα, με τα προηγούμενα 4-5 παρόμοια συστήματα (Αρσένη, μετα-Αρσένη, ΠΑΣΟΚ, ΝΔ, Συγκυβέρνηση) επειδή προσμετρούσε σε μικρό ποσοστό η επίδοση στο Λύκειο έπρεπε ο βαθμός Απολυτηρίου να περιέχει και τα Πανελλαδικά γραπτά που χρειάζονταν σχεδόν 1 μήνα να διορθωθούν άρα έπρεπε αυτές να προηγούνται. Όμως, με το νέο σύστημα (αποδέσμευσης του Λυκείου από τα Πανεπιστήμια), αφού δεν προσμετρά η σχολική επίδοση στην εισαγωγή σε Σχολές, πρέπει πρώτα να αποφοιτούν οι μαθητές από το επίπεδο της Β’ Βάθμιας και μετά να κρίνεται με Εξετάσεις η εισαγωγή τους στην Γ΄ Βάθμια Εκπαίδευση.
    Σύμφωνα με το άρθρο 3, «Αξιολόγηση, Προαγωγή και Απόλυση Μαθητών Γενικού Λυκείου» και άρθρο 4, «Εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση αποφοίτων Γενικού Λυκείου» του Ν.4186)2013 (ΦΕΚ 193,τ. Α’,17-09-2013), που αποτελεί το βασικό σκελετό και εργαλείο και του σημερινού Ν. 4327/2015 (ΦΕΚ 50 τ. Α΄), πρώτα γίνεται η αποφοίτηση (Απολυτήριο ή και απόρριψη και επανάληψη) και μετά έρχεται η εισαγωγή, βέβαια για τους μαθητές 2015-2016 και μετά. Όμως, το πρόχειρο στήσιμο της περιβόητης «τράπεζας θεμάτων» και τα κριτήρια προαγωγής επέφεραν τις γνωστές παταγώδεις αποτυχίες στην Α’ και Β’ με τον επίσης γνωστό κοινωνικό αντίκτυπο. Αποδείχτηκε περίτρανα ξανά (μετά την γνωστή παταγώδη κατάρρευση της «μεταρρύθμισης Αρσένη» για να μη θυμηθούμε άλλες παλιότερες παρόμοιες) η μεγάλη ευκολία νομοθέτησης αλλά η παντελής αδυναμία πρόγνωσης των επιπτώσεων που επιφέρει κάθε τέτοια απόπειρα.
    Έτσι η «μνημονιακή συγκυβέρνηση» σύρθηκε στις τροποποιήσεις με τον N.4310)2014 (ΦΕΚ 258,τ. Α’,08-12-2014), που προβλέπει βάση το 8 για τα περισσότερα μαθήματα (με τα 4 «βασικά μαθήματα» στο 10) αλλά και πάλι -Άρθρο 58 παρ. 1, «Ρύθμιση θεμάτων εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση αποφοίτων Γενικού και Επαγγελματικού Λυκείου»:
    «1. Η παρ. 1 του άρθρου 4 του ν. 4186/2013 αντικαθίσταται ως ακολούθως:
    «1. Οι εξετάσεις για την εισαγωγή στις Σχολές, τα Τμήματα και τις Εισαγωγικές Κατευθύνσεις Τμημάτων των Πανεπιστημίων, των Ανωτάτων Εκκλησιαστικών Ακαδημιών, των ΤΕΙ, των Ανώτερων Σχολών Τουριστικής Εκπαίδευσης του Υπουργείου Τουρισμού, των Ανωτάτων Στρατιωτικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων (Α.Σ.Ε.Ι.) και Ανώτερων Στρατιωτικών Σχολών Υπαξιωματικών (Α.Σ.Σ.Υ.), των Σχολών της Αστυνομικής και Πυροσβεστικής Ακαδημίας, καθώς και της Ακαδημίας Εμπορικού Ναυτικού διεξάγονται, μετά την απόλυση του μαθητή από το Λύκειο, σε πανελλαδικό επίπεδο με θέματα από την εξεταστέα ύλη της τάξης αυτής που προκύπτουν: α) κατά ποσοστό 50%, με κλήρωση από τράπεζα θεμάτων διαβαθμισμένης δυσκολίας και β) κατά ποσοστό 50%, από κεντρική επιτροπή εξετάσεων.»
    «

    Η σοσιαλιστική πλέον «αντιμνημονιακή συγκυβέρνηση» καταργώντας τα αντιλαϊκά μέτρα (Ν.4186/2013 και N.4310)2014 με την κακιά «τράπεζα») ψηφίζει το Ν.4327)14-5-2015)ΦΕΚ50,τ.Α’ για το νέο σχολείο, μεταβατικά όμως για 2 χρόνια και μετά «δημοκρατικά» κάνουμε διάλογο και βλέπουμε (οι 3 πρόσφατοι: διάλογος «μηδενικής βάσης» Μητσοτάκη, διάλογος Καραμανλή-Μπαμπινιώτη, διάλογος Διαμαντοπούλου), άρα έχοντας σαν βάση τον Ν.4186/2013. Τα «κακά» όμως άρθρα γίνονται :
    «Άρθρο 2, Απόλυση Μαθητών Γ ́ τάξης Ημερήσιου Γενικού Λυκείου και Δ ́ τάξης Εσπερινού Γενικού Λυκείου
    1. Η παρ. 5 του άρθρου 3 του ν. 4186/2013 (Α ́193), όπως το πρώτο εδάφιο, αντικαταστάθηκε με την παρ.1 του άρθρου 59 του ν. 4310/2014 (Α ́ 258), αντικαθίσταται ως εξής: «Οι γραπτές απολυτήριες εξετάσεις στην Γ ́ τάξη Ημερήσιου Γενικού Λυκείου και στη Δ ́ τάξη Εσπερινού Γενικού Λυκείου διεξάγονται ενδοσχολικά και περιλαμβάνουν όλα τα διδασκόμενα μαθήματα εκτός του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής. Τα θέματα των απολυτηρίων εξετάσεων ορίζονται αποκλειστικά από τον διδάσκοντα/τους διδάσκοντες, το μάθημα. Τα γραπτά διορθώνονται από τον οικείο διδάσκοντα. Η Τράπεζα Θεμάτων διαβαθμισμένης δυσκολίας που δημιουργήθηκε στο πλαίσιο της Οριζόντιας Πράξης 466112 Προγράμματος ΕΣΠΑ δύναται να λειτουργήσει ως προαιρετικό συμβουλευτικό εργαλείο για μαθητές και εκπαιδευτικούς. Για την απόλυση των μαθητών απαιτείται γενικός μέσος όρος τουλάχιστον εννέα και πέντε δέκατα (9,5), ο οποίος προκύπτει από τον Μ.Ο. των βαθμών ετήσιας επίδοσης του μαθητή όλων των γραπτώς εξεταζόμενων μαθημάτων.»
    2. Η ισχύς της παραγράφου 1 του παρόντος άρθρου άρχεται από το διδακτικό έτος 2015−2016.
    Άρθρο 3, Εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση αποφοίτων Γενικού Λυκείου
    1. Η παρ. 1 του άρθρου 4 του ν. 4186/2013 (Α ́ 193), όπως έχει αντικατασταθεί με την παρ.1 του άρθρου 58 του ν. 4310/2014 (Α ́ 258), αντικαθίσταται ως εξής:
    «1. Οι εξετάσεις για την εισαγωγή στις Σχολές, τα Τμήματα και τις Εισαγωγικές Κατευθύνσεις Τμημάτων των Πανεπιστημίων, των Ανωτάτων Εκκλησιαστικών Ακαδημιών, των Τ.Ε.Ι., των Ανώτερων Σχολών Τουριστικής Εκπαίδευσης του Υπουργείου Τουρισμού, των Ανωτάτων Στρατιωτικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων (Α.Σ.Ε.Ι.) και Ανώτερων Στρατιωτικών Σχολών Υπαξιωματικών (Α.Σ.Σ.Υ.), των Σχολών της Αστυνομικής και Πυροσβεστικής Ακαδημίας, καθώς και της Ακαδημίας Εμπορικού Ναυτικού διεξάγονται σε πανελλαδικό επίπεδο με θέματα από την εξεταστέα ύλη της τάξης αυτής, που προκύπτουν αποκλειστικά από κεντρική επιτροπή εξετάσεων.» …
    … 6. Η ισχύς του παρόντος άρθρου άρχεται από το διδακτικό έτος 2015−2016.
    «

    Δηλαδή, πότε αποφοίτηση και πότε πανελλαδικές; Άγνωστο. Περίεργο Νο4;
    Τι λέει επομένως, η περιβόητη Υ.Α. Φ.253/193309/Α5/27-11-2015/ΥΠΠΕΘ με ΦΕΚ 2647/9-12-2015; Ας ρίξουμε μια ματιά και ας προσπαθήσουμε να αντιληφθούμε προθέσεις.

    «Άρθρο 1, Αίτηση − Δήλωση για συμμετοχή στις Πανελλαδικές Εξετάσεις
    Οι μαθητές της Γ ́ τάξης ημερήσιου και Δ ́ τάξης εσπερινού Γενικού Λυκείου οι οποίοι επιθυμούν να συμμετάσχουν στις Πανελλαδικές Εξετάσεις ημερήσιου ή εσπερινού Γενικού Λυκείου αντίστοιχα υποβάλλουν στο Λύκειο φοίτησής τους σχετική Αίτηση − Δήλωση.

    Οι μαθητές της τελευταίας τάξης ξένων σχολείων που λειτουργούν νόμιμα στην Ελλάδα μπορούν να λαμβάνουν μέρος στις εξετάσεις και οφείλουν να καταθέσουν το αντίγραφο του απολυτηρίου στο Λύκειο που υπέβαλαν την Αίτηση−Δήλωση το αργότερο έως την
    ανακοίνωση των βαθμολογιών των Πανελλαδικών Εξετάσεων του Γενικού Λυκείου. Σε περίπτωση που κάποιος μαθητής δεν καταθέσει το απολυτήριο του εντός της ανωτέρω προθεσμίας, τότε ο Διευθυντής του Λυκείου στο οποίο υποβλήθηκε η Αίτηση ενημερώνει τη Διεύθυνση Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης του ΥΠΠΕΘ ότι ο μαθητής δεν κατέθεσε απολυτήριο. …
    Η Αίτηση−Δήλωση υποβάλλεται ηλεκτρονικά σε προθεσμία που ανακοινώνεται από το ΥΠΠΕΘ, από τον ίδιο τον ενδιαφερόμενο ή από νόμιμα εξουσιοδοτημένο εκπρόσωπο του εντός του μηνός Φεβρουαρίου του έτους που επιθυμεί τη συμμετοχή του στις Πανελλαδικές, εκφράζει την αυθεντική βούληση του ενδιαφερόμενου και δεν τροποποιείται.
    «

    Τι ακριβώς λέει όλο αυτό εδώ; Οι μαθητές (Δημόσιων & Ελληνικών Ιδιωτικών) Λυκείων δεν χρειάζεται να πιστοποιήσουν στο ΥΠΠΕΘ αν δικαιούνται ή όχι να συμμετέχουν στις Πανελλαδικές (δεν υποχρεώνονται να καταθέσουν Απολυτήριο) ενώ οι μαθητές ξένων προφανώς Ιδιωτικών Λυκείων πρέπει να πιστοποιούν στο ΥΠΠΕΘ ότι δικαιούνται συμμετοχή σε Πανελλαδικές (καταθέτουν Απολυτήριο έστω έως και πριν την έκδοση των αποτελεσμάτων), άρα η κατοχή Απολυτηρίου για άλλους πολίτες είναι κριτήριο απόκτησης δικαιώματος ενώ σε άλλους πολίτες δεν είναι κριτήριο και έχουν ελεύθερα το δικαίωμα! Περίεργο Νο5;
    Απορία. Και αν κάποιος απόφοιτος Δημοτικού ή Γυμνασίου εμφανιστεί 18 χρονών σε ένα Λύκειο κάποιας άλλης πόλης, μπορεί να κάνει αίτηση και να συμμετέχει; Δεν απαιτείται Απολυτήριο, αλλά δεν έχει καν φοιτήσει σε Λύκειο. Τότε, τι; Παραπλανά ή όχι το ΥΠΠΕΘ, έχει ή όχι ευθύνη; Και τι άλλο λέει; Αν ο μαθητής ξένου Λυκείου δεν καταθέσει Απολυτήριο διότι, λόγω αγνώστου αιτίου (δολίως ή όχι), δεν πήρε τελικά Απολυτήριο, τότε παραπλανά ή όχι το ΥΠΠΕΘ, έχει ή όχι ευθύνη; Απλά ο Διευθυντής ενημερώνει το ΥΠΠΕΘ και τέλος; Περίεργο Νο6; Και όχι, μόνο.
    Άρθρο 3, Τρόπος υπολογισμού μορίων για εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση

    3. Αν ο υποψήφιος δεν πάρει μέρος στην εξέταση μαθήματος Ομάδας Προσανατολισμού ή γενικής παιδείας που επέλεξε να εξετασθεί πανελλαδικά, τότε θεωρείται ότι εξετάσθηκε στο συγκεκριμένο μάθημα και πήρε γραπτό βαθμό μηδέν (0). Για να λάβει μέρος στη διαδικασία επιλογής για εισαγωγή στις Σχολές και τα Τμήματα του άρθρου 1 της υπ’ αριθμ. Φ.253/85476/Α5/2015 υπουργικής απόφασης (ΦΕΚ 995 Β ́/2015) θα πρέπει να συμμετάσχει στις πανελλαδικές εξετάσεις σε ένα τουλάχιστον μάθημα της Ομάδας Προσανατολισμού που έχει επιλέξει και το οποίο ανήκει στα τέσσερα εξεταζόμενα μαθήματα του Επιστημονικού Πεδίου που δηλώνει.

    Μεταφράζω : μαθητής που έχει 200-500 απουσίες και θα απορριφθεί σίγουρα ή «διαβάζει» μόνο 1 μάθημα και επομένως δεν πρόκειται πιθανά να απολυθεί απορριπτόμενος με βαθμό ακόμα και κάτω από 9, συμμετέχει στις Πανελλαδικές και επιτυγχάνει βαθμό 10, άρα 2000-3300 μόρια (μάθημα βαρύτητας ή όχι), άρα έστω και στους τελευταίους «υποψήφιος φοιτητής» χωρίς Απολυτήριο Λυκείου. Περίεργο Νο7; Συνεχίζουμε.
    «Άρθρο 4, Δικαιούχοι υποβολής Δήλωσης προτίμησης (Μηχανογραφικό Δελτίο) εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.
    1. Δικαίωμα υποβολής Μηχανογραφικού Δελτίου προτιμήσεων υποψηφίων για εισαγωγή στις Σχολές, στα Τμήματα και στις Εισαγωγικές Κατευθύνσεις των Τμημάτων του άρθρου 1 της υπ’ αριθμ. Φ253/85476/Α5/2015 (ΦΕΚ 995 Β ́) υπουργικής απόφασης έχουν οι υποψήφιοι, οι οποίοι έχουν συμμετάσχει στις Πανελλαδικές Εξετάσεις ημερήσιου Γενικού Λυκείου με το σύστημα εισαγωγής που θεσπίστηκε με το Ν. 4186/2013 (ΦΕΚ 193 Α ́), όπως τροποποιήθηκε και ισχύει, με την επιφύλαξη της παραγράφου 3 του άρθρου 3 της παρούσας.

    Άρθρο 5, Δικαιολογητικά, τόπος και χρόνος υποβολής της Δήλωσης προτίμησης (Μηχανογραφικό Δελτίο)εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.
    1. Οι υποψήφιοι οι οποίοι επιθυμούν την εισαγωγή στις Σχολές, στα Τμήματα και στις Εισαγωγικές Κατευθύνσεις των Τμημάτων του άρθρου 1 της υπ’ αριθμ. Φ253/85476/Α5/2015 (ΦΕΚ 995 Β ́) υπουργικής απόφασης και πληρούν τις προϋποθέσεις του άρθρου 4 της παρούσας, υποβάλλουν ηλεκτρονικά, Μηχανογραφικό Δελτίο με τις προτιμήσεις των Τμημάτων εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, ύστερα από πρόσκληση του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων.

    Άρθρο 7, Συγκέντρωση βαθμολογιών και προτιμήσεων υποψηφίων − Προϋποθέσεις συμμετοχής
    και διαδικασία επιλογής εισαγομένων

    2. Προϋποθέσεις για τη συμμετοχή υποψηφίων στις διαδικασίες επιλογής:
    ¡) να είναι κάτοχοι απολυτηρίου Γενικού Λυκείου ή Ενιαίου Λυκείου ή άλλου τύπου Λυκείου ή αντίστοιχου Σχολείου Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ή δευτεροβάθμιου κύκλου σπουδών Επαγγελματικού Λυκείου ή ισότιμου τίτλου Επαγγελματικού Λυκείου ή κάτοχοι
    απολυτηρίου τίτλου δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ξένου σχολείου που λειτουργεί στο εσωτερικό ή στο εξωτερικό, οι οποίοι έχουν συμμετάσχει στις Πανελλαδικές Εξετάσεις Γενικού Λυκείου με το σύστημα εισαγωγής που θεσπίστηκε με το Ν. 4186/2013 (ΦΕΚ 193 Α ́) όπως τροποποιήθηκε και ισχύει, με την επιφύλαξη της παραγράφου 3 του άρθρου 3 της παρούσας και να πληρούν όσα προβλέπονται στο άρθρο 4 της παρούσας,
    ii) να έχουν υποβάλει οριστικοποιημένο Μηχανογραφικό Δελτίο σύμφωνα με όσα προβλέπονται στο άρθρο 5 της παρούσας.
    «

    Τι σημαίνουν όλα τα παραπάνω; Τους προαναφερθέντες πονηρούς που προσπαθούν να παραπλανήσουν τη διαδικασία και το σύστημα, τους ευλογούμε να συμμετέχουν, διορθώνουμε τα γραπτά τους με κόστος φυσικά, επιτρέπουμε να κάνουν μηχανογραφικό και μπαίνει στο σ’υστημα προς επεξεργασία και μόνο όταν έρθει η ώρα να γίνει η επιλογή για σχολή που κατατάσσεται με βάση τις προτιμήσεις και τις βαθμολογίες, μόνο τότε εξετάζουμε αν είχαν δικαίωμα; Περίεργο Νο8 και ελαφρά παράλογο; Εκ των υστέρων εκδίκηση για την «απάτη» που επιτρέψαμε, νάτο το λουκούμι αλλά μας δούλεψες και δεν θα φας τίποτα; Προτρέπουμε σε έκνομες πράξεις ή τις προλαμβάνουμε νομοθετώντας κατάλληλα; Έχει ξαναγίνει η μη απαίτηση της πιστοποίησης της ικανότητας/καταλληλότητας διεκδίκησης ενός δικαιώματος; Και κυρίως γιατί απαίτηση Απολυτηρίου από παλαιότερους απόφοιτους ή μαθητές των ΕΠΑΛ και όχι για μαθητές Ημερήσιων; Διακρίσεις;
    ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ: Μήπως τέτοιες μεθοδεύσεις ίσως οδηγήσουν και σε «εκβιαστική» απόκτηση απολυτηρίου για μερικούς που δεν το αξίζουν (π.χ. ελλιπής ή ανεπαρκής φοίτηση, εκτός πάλι αν σκοπεύουν να το καταργήσουν και αυτό), αφού μπορεί να «επιτύχουν» στις εξετάσεις, πιάνοντας ανεκτές επιδόσεις σε 2 μόνο μαθήματα με τα οποία ασχολήθηκαν ετήσια και σαν επιτυχόντες σε ανώτερη βαθμίδα, απαιτήσουν δυναμικά από την κατώτερη βαθμίδα την «καταξίωση»; Αφού, βαθμός 10 σε 2 από τα 4 Πανελλαδικά μαθήματα σε οποιαδήποτε Ομάδα Προσανατολισμού και βόλτα για καφέ στα άλλα 2 μαθήματα, συνεπάγεται από 4000 μόρια αν πρόκειται για τα 2 «μη» βαρύτητας μέχρι και 6000 μόρια αν πρόκειται για τα 2 μαθήματα βαρύτητας στο κύριο επιστημονικό πεδίο κάθε Ομάδας Προσανατολισμού. Αυτή η επίδοση εισάγει, ακόμα και με τα προηγούμενα «κακά» συστήματα, σε «Πανεπιστημιακές Σχολές».
    Είναι κανείς σας σίγουρος ότι στη χώρα ετούτη, πολύ περισσότερο υπό τις επικρατούσες συνθήκες, δεν θα υπάρξουν περιπτώσεις οι «πονηροί» (αλλιώς ξύπνιοι ή γάτοι) να «εκβιάσουν» ή να «εξαγοράσουν» για να αποκτήσουν το νομιμοποιητικό έγγραφο (Απολυτήριο); Μπράβο στους κυβερνώντες που δημιουργούν από το μηδέν τέτοιες καταστάσεις σε ευαίσθητους τομείς.
    Προφανώς υπάρχουν εξηγήσεις για τις βλαχοκουτοπονηριές αυτές. Οι συντάκτες δεν είχαν εμπειρία και τεχνογνωσία (κοινώς ήταν άσχετοι με τα διαδικαστικά) και δεν μπόρεσαν να προβλέψουν (δεν προείδαν) ότι αν προηγούνταν οι ενδοσχολικές, οι Πανελλαδικές θα ξεκινούσαν γύρω στις 8-10 Ιουνίου και αν και πιό σύντομες και φτηνότερες σε σχέση με το παρελθόν (λιγότερα μαθήματα=>λιγότερα γραπτά=>μικρότερο κόστος διαδικασιών=>γρηγορότερα), δεν θα αρκούσαν οι μέρες μέσα στον Ιούνιο (ειδικά μαθήματα, αγωνίσματα, επαναληπτικές κ.λ.π.) και θα υπήρχαν αναγκαστικά υψηλά κόστη μέσα στον Ιούλιο. Άρα, η κατάρτιση του νόμου (αυτό μάλλον είναι κανόνας στο κράτος ετούτο) δεν έγινε από σταθερή επιτροπή (συγκεκριμένο τμήμα Διενέργειας Εξετάσεων) που γνώριζε τις διαδικαστικές λεπτομέρειες αλλά από μη τεχνοκράτες (κολλητούς μετακλητούς ίσως) και έτσι εκ των υστέρων τρέχουν να μπαλώσουν τρύπες και ατέλειες ή αβλεψίες.
    Συμπερασματικά, μας δουλεύουν 1 χρόνο τώρα. Και σε τι διαφέρουν από τους προηγούμενους που επίσης κατά καιρούς επίσης μας δούλευαν «ψιλό γαζί». Μα φυσικά τώρα το δούλεμα έχει σοσιαλιστικές καταβολές, διαθέτει αριστερή πινελιά και είναι ταυτόχρονα αντιμνημονιακό, ενώ παράλληλα έχει και πιστοποιητικό νομιμοποίησης, που το λένε δημοψήφισμα και αν και έχει τίτλο ΟΧΙ, μεταφράζεται στις άλλες γλώσσες σαν  ΝΑΙ.

Σχολιάστε

Συνδεθείτε για να δημοσιεύσετε το σχόλιο σας:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s