Τράπεζα θεμάτων Βιολογίας Β΄ Λυκείου 2014-2015 Νο2

Από 21 Ιανουαρίου 2015 τα αναρτημένα θέματα της Τράπεζας Θεμάτων που αφορούν την Β΄ Λυκείου έχουν αυξηθεί από 50 σε 72.

Δείτε τα θέματα Εδώ.

Σταδιακή ανάρτηση και προσάρτησή τους στα ήδη προϋπάρχοντα 50 στην ιστοσελίδα μου, Βιο…αναγνώσεις , σε μορφή pdf και ανά κεφάλαιο και σαν pptx (βολικό για επαναλήψεις κάθε κεφαλαίου), στο αμέσως επόμενο διάστημα.

Όσον αφορά την κατάργηση από τη νέα κυβέρνηση της Τράπεζας Θεμάτων το μόνο που μου μένει να σχολιάσω είναι :
Ευχές για επιτυχέστερη, σε σχέση με προγενέστερες προσπάθειες άλλων «μεταρρυθμιστών», ευόδωση των προσπαθειών τους αλλά η πρώτη μέρα των εξαγγελιών ήταν Σκέτη Συμφορά.
1. Οι όποιες αλλαγές στην Παιδεία ΔΕΝ γίνονται μεσοχρονίς.
2. Οι όποιες αλλαγές για να πετύχουν γίνονται με συναίνεση και όχι με αναγγελίες και ‘διατάγματα’.
3. Οι όποιες αλλαγές στην Παιδεία, αλλά και σε άλλους τομείς της Δημόσιας ζωής, πρέπει να γίνονται προγραμματισμένα, με σχέδιο, να έχουν όραμα, να στοχεύουν στο μέλλον, να αντικατοπτρίζουν το επιστημονικό παρόν και να δίνουν πραγματικές και όχι ευκαιριακές διεξόδους, ενώ πρέπει να διαθέτουν αναπτυξιακή πνοή.
3. Η αλλαγή ενός θεσμού, προτού αλέκτωρ λαλήσει, και πριν αποδειχτεί η αποτυχία του με χειροπιαστά στοιχεία αποτελεί έλλειψη γνώσης/ωριμότητας/σοβαρότητας/αξιοπιστίας/δημοκρατίας και είναι σαφής απόδειξη της «πελατειακής» ασυνέχειας του κράτους ενώ υποκρύπτει ‘συμφέροντα’ -πολιτικά ή συνδικαλιστικά ή οικονομικά ή …
4. Η δομή και το ύφος των υπαρχόντων Θεμάτων τουλάχιστον όσον αφορά τη Βιολογία είναι σαφώς πιό αναβαθμισμένη από προγενέστερες καταστάσεις και απαιτεί σίγουρα σχετικά αυξημένη κριτική ικανότητα των μαθητών (γεγονός παλαιόθεν ζητούμενο από όλους τους εμπλεκόμενους στην Εκπαίδευση) με σχετικά περιορισμένη λογική «παπαγαλίας», όπως στην προϊστορία της «καθηγητικής αυθεντίας» θεματολογία αλλά ή/και αυθαιρεσία. Επομένως, απαιτεί αυξημένη προσπάθεια σε σχέση με το παρελθόν από κάθε κατεύθυνση, πράγμα που γίνεται δυσάρεστο σε μεγάλη μερίδα της μαθητικής,
γονεϊκής αλλά και  καθηγητικής κοινότητας. Όμως οδηγεί, όπως οι Βιολόγοι γνωρίζουν, σε ευρύτητα πνεύματος, μεγαλύτερη ευχέρεια στην καλλιέργεια δεξιοτήτων, πιό στέρεες βάσεις στο χαρακτήρα και τη συμπεριφορά και τελικά σε ωριμότερους/υπεύθυνους/συμμετοχικούς/συνειδητοποιημένους πολίτες.
5. Η Τράπεζα Θεμάτων είναι καταφανώς περισσότερο αντικειμενική αφού είναι γνωστό σε όλους εξ αρχής το 50% των ερωτημάτων των εξετάσεων αλλά και οι απαντήσεις τους (και στο δικό μου
site μερικώς για την ώρα και σε πολλά άλλα) και αυτό δεν ‘αρέσει’ στους κάθε λογής «ευκαιριακούς»/«κομμάντο»/«αφασίες»/«τουρίστες»/«πλιατσικολόγους»/«ξαπλόπουλους του facebook»/«αιώνιους». Οι περισσότεροι όμως από τους τελευταίους προαναφερθέντες, αν κατά τύχη βρεθούν στην αλλοδαπή, αποδεικνύονται «αστέρια» στον τομέα τους και διακρίνονται, κάτι που προφανώς σημαίνει ότι το «ΕΔΩ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΚΛΙΜΑ-ΥΠΟΣΤΡΩΜΑ» δεν ευνοεί την πρόοδο και ευημερία αλλά την ΤΕΜΠΕΛΙΤΙΔΑ/ΑΕΡΓΙΑ.
6. Δεν υπάρχουν αρνητικά σημεία στην Τράπεζα Θεμάτων; ΣΑΦΩΣ ΥΠΑΡΧΟΥΝ. Αλλά δίνουμε ευκαιρία 3-4 χρόνια εφαρμογής για να βρεθούν και να διορθωθούν οι όποιες ατέλειες και προτού καταργήσουμε κάτι πρέπει τελικά πρώτα να το αξιολογούμε από την κορυφή (‘κεφάλι στο ψάρι’) μέχρι τη βάση (‘σαθρή ίσως;’), για να παραδειγματίζουμε και τον «ανεύθυνο» Έλληνα.

Advertisements

Σχολιάστε

Συνδεθείτε για να δημοσιεύσετε το σχόλιο σας:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s