ΧΗΜΕΙΑ Β ΛΥΚΕΙΟΥ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ

1. Επειδή κάποιοι ΚΡΕΤΙΝΟΙ σε καρέκλες κάπου ψηλά ιστάμενοι αγνοούν τη σχολική και την Ελληνική πραγματικότητα, και παίζουν με τις σελίδες των σχολικών Βιβλίων, μετακινώντας τις από χρονιά σε χρονιά ή και μεταξύ Κατευθύνσεων.

2. Επειδή η Χημεία είναι μόνιμα στα 3 πιό επιτυχημένα μαθήματα στις Πανελλαδικές Εξετάσεις τόσο σε αριστούχους (25-40%) όσο και κατά μέσο, έστω για 25000 μαθητές περίπου κάθε χρόνο (ΘΕΤΙΚΗ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ), από το σύνολο των 110.000 περίπου υποψηφίων, έστω και αν ο διατιθέμενος χρόνος διδασκαλίας είναι λιγότερος ακόμα και από το 1/3 σε σχέση με άλλα μαθήματα.

3. Επειδή, και πριν την προσθήκη της Θερμοχημείας, οι 2 ώρες την εβδομάδα δεν έφταναν για να καλύψουν επαρκώς (περίπου το 1/2 του βιβλίου είναι παντελώς άγνωστο για τους μαθητές αφού δεν έχουν ξαναδιδαχθεί την ύλη στο Γυμνάσιο) τα 4 πρώτα Κεφάλαια του Βιβλίου της Α’ Λυκείου.

4. Επειδή, το κρίσιμο κεφάλαιο της Θερμοχημείας είναι πολύ σημαντικό για τη Θετική Κατεύθυνση.

5. Επειδή, το πάνσοφο Υπουργείο αγνοεί ότι στα 2ωρα μαθήματα οι υπάρχουσες πραγματικές ώρες, αν αφαιρεθούν οι ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ «χαμένες» ώρες (όχι από υπαιτιότητα των τεμπέληδων εκπαιδευτικών αλλά επειδή το ίδιο το Υπουργείο θέσπισε και «νομοθέτησε») των διαγωνισμάτων, εκδρομών, περιπάτων, εκκλησιασμών, εκπαιδευτικών επισκέψεων, επίδοσης ελέγχων, τακτικών ή έκτακτων συνεδριάσεων συλλόγου, εκλογών (βουλευτικών, δημοτικών, συνδικαλιστικών, μαθητικών συμβουλίων), αθλητικών αγωνισμάτων κ.λ.π. είναι συνήθως περίπου 45 ή λιγότερες.

6. Επειδή, ο επίσημος ενδεικτικός προγραμματισμός από το Υπουργείο (Οδηγίες για τον Εκπαιδευτικό, 39 ώρες για τα 4 Κεφάλαια) αναφέρει π.χ. ότι για τις πρώτες 10-12 σελίδες του 1ου Κεφαλαίου (αφαιρεί κάποιες κρίσιμες και χρήσιμες για την Επιστήμη αλλά άχρηστες για τον μαθητή δήθεν, που κανείς σοβαρός εκπαιδευτικός δεν πρόκειται να παραλείψει) απαιτούνται 2 μόνο ώρες, στις οποίες ώρες δεν διευκρινίζει πόσες και ποιες από τις 80 Ερωτήσεις και 5 Ασκήσεις θα συζητηθούν ή θα αγνοηθούν την 2η ώρα που χαρίστηκε στο Κεφάλαιο.

7. Επειδή, τελικά το 5ο Κεφάλαιο μόλις και μετά βίας περιληπτικά «ξεπετάγεται» σε αρκετά σχολεία σε 1 το πολύ ώρα, οπότε το κρίσιμο και χρήσιμο (για την Β’ Λυκείου) 6ο Κεφάλαιο (ακριβώς αυτό που περπάτησε και κατέβηκε από μόνο του μιά ολόκληρη τάξη), ΑΠΟΚΛΕΙΕΤΑΙ με μαθηματικότατη ακρίβεια να υπάρξει χρόνος να διδαχθεί στην Α’ Λυκείου, ενώ υπάρχει απαίτηση σε ασκήσεις στις πρώτες σελίδες του Νέου Θαύματος (βιβλίου της Β’) που δεν θα έχει καλυφθεί.

8. Επειδή, η φετινή Β’ Λυκείου δεν διδάχθηκε το σχετικό ΓΕΝΙΚΟ ΜΕΡΟΣ ΟΡΓΑΝΙΚΗΣ ΧΗΜΕΙΑΣ (Κεφ.1 περυσινού βιβλίου Β’ Γενικής ή αλλιώς Κεφ.6 νέου βιβλίου Α’ Λυκείου) το οποίο περνοδιαβαίνει τις τάξεις.

9. Και επειδή σέβομαι την Επιστήμη (αν και μη Χημικός) και τους μαθητές μου, το παραθέτω παρακάτω.

10. Έτσι θα διδαχθεί και το 4ο Κεφάλαιο (5ο στο παλιό βιβλίο) με τα βιομόρια (το μισό άλλωστε θα έχει καλυφθεί υποχρεωτικά στη Βιολογία στο 1ο Τετράμηνο) και φυσικά θα περισσέψουν και καμμιά 10αριά ώρες για χαβαλέ, αφού τόσες και παραπάνω ώρες χρειάζονταν για μια αξιοπρεπή κάλυψη του ΓΕΝΙΚΟΥ ΜΕΡΟΥΣ ΟΡΓΑΝΙΚΗΣ, ενώ από τον Βιολόγο αντίστοιχα, λείπουν 5-10 ώρες για να καλύψει όλο το Βιβλίο της Β’ (αλλά αυτό το μάθημα είναι «καταραμένο» για τα σχολεία, σαν αιρετικό γι’ αυτό είναι και μονόωρο αν και πανελλαδικά εξεταζόμενο και για όλες τις κατευθύνσεις).

Γενικό μέρος Οργανικής Χημείας

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ

1.1 ΕΙΣΑΓΩΓΗ

1.2 ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ-ΟΜΟΛΟΓΕΣ ΣΕΙΡΕΣ

1.3 ΟΝΟΜΑΤΟΛΟΓΙΑ ΑΚΥΚΛΩΝ

1.4 ΙΣΟΜΕΡΕΙΑ

Advertisements

Σχολιάστε

Συνδεθείτε για να δημοσιεύσετε το σχόλιο σας:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s