ΜΑΘΗΤΡΙΕΣ «ΕΝΑΝΤΙΟΝ» ΥΠΟΥΡΓΟΥ

Πειραιάς 13-1-2012

Προς Υπουργό Παιδείας κ. Άννα Διαμαντοπούλου

Αξιότιμη κυρία Υπουργέ,

Ως μαθήτριες της Γ’ τάξης του Ραλλείου Γενικού Λυκείου Θηλέων Πειραιά, πήραμε την πρωτοβουλία να σας στείλουμε αυτή την επιστολή, επιθυμώντας να σας εκφράσουμε την έντονη ανησυχία και δυσαρέσκειά μας σχετικά με την κατάσταση που επικρατεί, αλλά και πρόκειται να επέλθει όσον αφορά στη διδασκαλία του μαθήματος της Βιολογίας.

Συγκεκριμένα αναφερόμαστε συγκεκριμένα στο γεγονός ότι οι διδακτικές ώρες που αναλογούν στη διδασκαλία του συγκεκριμένου μαθήματος είναι ανεπαρκείς. Στη Β’ Λυκείου η Βιολογία διδάσκεται μόνο μία ώρα εβδομαδιαίως, ενώ το ίδιο συμβαίνει στη Γ’ Λυκείου για τη Βιολογία Γενικής Παιδείας, μολονότι αποτελεί εξεταζόμενο μάθημα στις Πανελλαδικές εξετάσεις. Ως εκ τούτου ο ανεπαρκής χρόνος διδασκαλίας και η αφόρητη πίεση που υφιστάμεθα για την ολοκλήρωση της εξεταστέας ύλης, δεν μας βοηθά να κατανοήσουμε την ύλη σε βάθος, να διευκρινίσουμε τις απορίες μας και αναπτύξουμε τους προβληματισμούς μας. Έτσι η προετοιμασία μας για τις Πανελλαδικές εξετάσεις είναι ελλιπής.

Επί πλέον, με μεγάλη έκπληξη, πληροφορηθήκαμε ότι στο πλαίσιο της μεταρρύθμισης της δομής του Λυκείου, η Βιολογία ουσιαστικά καταργείται ως μάθημα Γενικής Παιδείας αφού αν και εξαγγείλατε την κατάργηση των μονόωρων μαθημάτων, η Βιολογία θα διδάσκεται μόνο μία ώρα στην Α Λυκείου και θα υφίσταται μόνο ως μάθημα της Θετικής Κατεύθυνσης στην Β’ και Γ’ Λυκείου και μάλιστα προαιρετικό, δηλαδή μάθημα επιλογής.

Στη σημερινή εποχή είναι αδιαμφισβήτητο γεγονός ότι οι συνεχώς αυξανόμενες απαιτήσεις και η πίεση του χρόνου μάς εξωθούν σε μία επιδερμική μελέτη και γνώση των μαθημάτων που διδασκόμαστε. Αντίστοιχα, στη Βιολογία, λόγω του περιορισμένου χρόνου που της αφιερώνεται, το πρόβλημα που προαναφέρθηκε οξύνεται. Ωστόσο, η περαιτέρω υποβάθμιση που αναμένεται πρέπει να αποφευχθεί, λαμβάνοντας σοβαρά υπόψη την καταλυτική επίδραση που ασκεί η Βιολογία σε όλο σχεδόν το φάσμα της ανθρώπινης ζωής. Η «Επιστήμη του μέλλοντος», όπως αποκαλείται, βρίσκεται σε άμεση αλληλεπίδραση με μια πληθώρα άλλων Επιστημών και η γνώση των βασικών επιστημονικών πορισμάτων της κρίνεται αναγκαία. Έτσι, θεωρούμε αδιανόητο να ολοκληρώνουμε τη φοίτησή μας στο Λύκειο και να μην έχουμε αποκτήσει μία στοιχειώδη γνώση για παράγοντες που μας επηρεάζουν. Για παράδειγμα, δε θα διδασκόμαστε για τη δομή του DNA, τις μολυσματικές ασθένειες, τα σεξουαλικώς μεταδιδόμενα νοσήματα, το κύτταρο, τον καρκίνο, τα ναρκωτικά και πολλά άλλα.

Για τους παραπάνω λόγους σας υποβάλλουμε τις προτάσεις μας οι οποίες ελπίζουμε να ληφθούν υπόψη, ώστε να βελτιωθεί ή και να ανατραπεί αυτή η προβληματική κατάσταση.

  • Δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να καταργηθεί η διδασκαλία της Βιολογίας Γενικής Παιδείας της Β’ και Γ’ Λυκείου για τους λόγους που παρατέθηκαν.
  • Η Βιολογία Θετικής Κατεύθυνσης Β και Γ Λυκείου επιβάλλεται να είναι υποχρεωτική, αφού πολλές από τις πανεπιστημιακές σχολές που απευθύνονται σε αυτή την κατεύθυνση απαιτούν καλή γνώση Βιολογίας.
  • Να διδάσκεται η «Βιολογία του Ανθρώπου» δύο ώρες υποχρεωτικά στην Α’ Λυκείου. Τώρα δε διδάσκεται καθόλου σε όλες τις τάξεις του Γυμνασίου, με αποτέλεσμα να τελειώνουμε το Λύκειο και να μην έχουμε μάθει σχεδόν τίποτε για το ανθρώπινο σώμα, αλλά και να εισαγόμαστε στις σχολές Ιατρικών και Βιολογικών επιστημών χωρίς βασικές γνώσεις για τον ανθρώπινο οργανισμό.

Αξιότιμη κυρία Υπουργέ,

Το σχολείο μας, από το 2007, διοργανώνει κάθε χρόνο Διημερίδα Βιολογίας με ομιλητές καθηγητές Πανεπιστημίου και Ερευνητές, διακεκριμένους στον τομέα των Βιολογικών Επιστημών, στην οποία ενημερωνόμαστε για τα επιτεύγματα και τους στόχους της Βιολογίας και συζητάμε θέματα που άπτονται των ενδιαφερόντων μας. Φέτος η Διημερίδα Βιολογίας θα πραγματοποιηθεί στις 2 και 3 Μαρτίου, θα σας αποστείλουμε έγκαιρα επίσημη πρόσκληση και θα ήταν μεγάλη χαρά και τιμή για μας να παρευρεθείτε στην διημερίδα και να διαπιστώσετε «ιδίοις όμμασιν» τη σημασία και την ποιότητά της.

Εκφράζουμε τέλος την ελπίδα να εισακουστούν οι προτάσεις μας και η Βιολογία να αποκτήσει επιτέλους τη θέση που της αξίζει στο Ελληνικό Εκπαιδευτικό σύστημα.

Με εκτίμηση,

Οι μαθήτριες της Γ’ τάξης,

του Ραλλείου ΓΕΛ Θηλέων Πειραιά.

Πηγή : ΠΕΒ

 

Σχολιάστε

Συνδεθείτε για να δημοσιεύσετε το σχόλιο σας:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s