ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ Νο2

Στημένα ή Στατιστικά του ποδαριού;

  • Υπάρχει στατιστική υπηρεσία στο ΥΠΔΒΜ&Θ ή όχι;
  • Αν υπάρχει τέτοια υπηρεσία, γνωρίζει κανείς από τους υπαλλήλους της από συλλογή και επεξεργασία των στοιχείων ή όχι;
  • Τι εξυπηρετεί η συχνή αλλαγή στους πίνακες με τα στατιστικά των εξετάσεων;
  • Ποιος αποφασίζει για το είδος των πινάκων που θα δημοσιοποιούνται;

Αυτά είναι μερικά από τα πρώτα ερωτήματα που ανακύπτουν από μια απλή ματιά στους πίνακες της τελευταίας 10-ετίας. Το σημαντικότερο όμως ερώτημα  που τίθεται είναι : γιατί, αφού τα στοιχεία που μαζεύει το ΥΠΔΒΜ&Θ από τα εξεταστικά και τα βαθμολογικά κέντρα αφορούν απόλυτους αριθμούς μαθητών, αυτοί συνήθως δεν δημοσιοποιούνται (μόνο το 2009-2010 και μερικώς το 2011), αλλά εμμένουν κάποιοι σε σχετικούς αριθμούς, δηλαδή στα «ανούσια» ποσοστά;

Είναι πιό εύληπτα. Αρέσουν στα ΜΜΕ. Είναι πιό ουδέτερα. Δεν οδηγούν απαραίτητα σε σωστά συμπεράσματα  αφήνοντας περιθώρια για ελιγμούς, παραφιλολογία, μικροπολιτική, θόλωμα του τοπίου. Είναι δηλαδή, «πολλά υποσχόμενα». Δικαιολογούν το «ήταν χάλια από τους προηγούμενους αλλά εμείς τώρα θα τα αναβαθμίσουμε όλα» ή το «είναι άχρηστα τα πτυχία που έχουν και πρέπει να ξαναεξεταστούν για την καταλληλότητά τους»  ή το «τα παίρνουν όλοι τους, οι ιδιαιτεράκηδες».

Εάν και εφόσον όμως το ΥΠΔΒΜ&Θ ενδιαφερόταν να βγάλει κάποια συμπεράσματα από τη στατιστική επεξεργασία των αποτελεσμάτων θα δημοσιοποιούσε τόσο τους απόλυτους, όσο και τους σχετικούς αριθμούς, ΑΛΛΑ ΚΥΡΙΩΣ θα εμφάνιζε επιτέλους και πίνακες με απόλυτη και σχετική απόδοση των μαθητών ανά κατεύθυνση. Πράγμα που συνέβη μόνο το 2010. Γιατί;

2 πιθανές απαντήσεις υπάρχουν για το πρώτο  σκέλος στο τελευταίο ερώτημα.  1) Είτε υπήρχαν τα στοιχεία και α. δεν ήθελαν κάποιοι για δικούς τους λόγους να τα εμφανίσουν ή β. εμείς σαν αποδέκτες κριθήκαμε σαν ανάξιοι ή ανίκανοι να μπορέσουμε να τα αφομοιώσουμε ή να τα καταλάβουμε ή έτσι απλά να τα μάθουμε και έτσι δεν μπήκαν στον κόπο να μας τα εμφανίσουν ή γ. δεν συνέφερε μερικούς να τα εμφανίσουν. 2) Είτε δεν υπήρχαν τα στοιχεία, κάτι που σημαίνει ότι δεν ήξεραν και δεν ξέρουν πώς να συλλέγουν και να επεξεργάζονται αριθμούς. Όσο για το 2010, ήταν προετοιμασία και «εσωτερικός διάλογος» για το «Νέο Λύκειο» που ακολούθησε και χρειάζονταν μερικά στοιχεία.

Όμως αν δεν κάνω λάθος, κάποιος Κος που ήταν κάποτε επί χρόνια Γ.Γ. και έγινε υφυπουργός ή αναπληρωτής υπουργός, ειδικεύεται σ’ αυτά σαν καθηγητής Πιθανοτήτων και Στατιστικής. Αυτό το τελευταίο εξηγεί και την εμφάνιση διαγραμμάτων την τελευταία διετία-ίσως γιατί «πήρε γαλόνια», κάτι πολύ «σικάτο» και «πιασάρικο» που «πουλάει και πιό πολλά φύλλα«. Μάλιστα, τα αποτελέσματα του 2010 παρουσιάστηκαν και υπάρχουν στο ειδικό blog που έχει διατεθεί από το ΥΠΔΒΜ&Θ σε όποιον κατέχει τη συγκεκριμένη θέση και όχι από το κεντρικό site του ΥΠΔΒΜ&Θ ούτε και στο Αρχείο του ΥΠΔΒΜ&Θ.

Ειδικότερα στο περίφημο αυτό Αρχείο, μπορεί καθένας μας να πληροφορηθεί π.χ. σε ποιό χωριό έκανε στάση το «2000» ο τότε υπουργός όταν πήγαινε στην  «Πέρα Λεστινίτσα» για να εγκαινιάσει το μονοθέσιο νηπιαγωγείο, σε ποιό καφενείο ήπιε τον καφέ του, τι είπε στον εκεί κοινοτάρχη μετά τα εγκαίνια, πού έκανε την ανάγκη του πριν φύγει για τα επόμενα εγκαίνια, αλλά και πού θα πήγαινε την  επόμενη μέρα για να εγκαινιάσει το επόμενο σχολείο.  Δηλαδή πολύ χρησιμότερα θέματα- που έπρεπε κιόλας να διατηρηθούν χρόνια μετά μήπως τυχόν και ξεχάσουμε να χτίσουμε ανδριάντα στον Κο/Κα Υψηλότατο/η- από τα ποσοστά λόγου χάριν των αριστούχων ή όσων έγραψαν κάτω από τη βάση, που μπορεί και να δείχνουν, λέω τώρα εγώ, ποιότητα των θεμάτων των εξετάσεων, ή των υποψήφιων, ή  των σχολείων συνολικά, ή των βιβλίων, ή των εκπαιδευτικών, ή  του τρόπου διδασκαλίας ή του συγκεκριμένου συστήματος τελικά. Και δυστυχώς για τον δύστυχο επισκέπτη του Αρχείου αυτού, υπουργούς είχαμε αρκετούς και λαλίστατοι ήταν οι περισσότεροι, άνδρες τε και γυναίκαι, και εργατικότατοι όλοι τους (μόνο Παιδεία δεν κατάφερε κανείς τους να «φτιάξει»), όσο για εγκαίνια άλλο τίποτα σ’ αυτή τη χώρα.

Επομένως…; Μα καλά, αφού είναι εξειδικευμένος ο άνθρωπος γιατί φέτος τέτοια λιτότητα στοιχείων; Μήπως πιά δεν γίνεται το «δικό του»; Ή έχει σοβαρότερη αποστολή και δεν προλαβαίνει τους κατιμάδες;

Και τα λάθη; Κάτω από τα μάτια του! Κανείς δεν τα διασταυρώνει! Κανείς δεν τα ξανακοιτάει! ΕΛΕΟΣ… 3000 Ευρώ το μήνα παίρνει η καθαρίστριά τους, αυτοί παίρνουν λιγότερα; Εγώ, ο Κ…ς (=κύριος) παίρνω 1500 μόνο και έχω και πτυχίο ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ, γι’ αυτό και τα ξετρυπώνω αυτά και γι’ αυτό είμαι ακόμα στην τάξη.

Και μην σχολιάσει κανείς σας την επανειλημένη αναβάθμιση, τα τελευταία χρόνια, των οικονομικών μαθημάτων στο Λύκειο ή προσπαθήσει να την αποδώσει στην παρουσία κάποιων ατόμων σε υψηλά πόστα στο ΥΠΔΒΜ&Θ, γιατί θα σας χαρακτηρίσω «κακεντρεχείς».

Σχολιάστε

Συνδεθείτε για να δημοσιεύσετε το σχόλιο σας:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s