Περί σκοταδισμού στο ΝΕΟ ΛΥΚΕΙΟ, Νο2

Το νέο Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών ΒΙΟΛΟΓΙΑΣ Α΄ τάξης Γενικού Λυκείου

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΦΥΣΙΚΗΣ Α’ ΛΥΚΕΙΟΥ, ΩΡΟΛΟΓΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ Α’ ΛΥΚΕΙΟΥ- ΦΕΚ 2011-1213b, 25 ΜΑΪΟΥ 2011

ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΒΙΟΛΟΓΙΑΣ Α’ ΛΥΚΕΙΟΥ

ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΒΙΟΛΟΓΙΑΣ Β’ & Γ’ ΛΥΚΕΙΟΥ (βιάζεστε, να πάνε πρώτα τα παιδιά στις τάξεις και μετά-μέχρι του χρόνου έχουμε καιρό)

Κεφάλαιο 1. Από το κύτταρο στον οργανισμό (2 ώρες)
Κύτταρα και ιστοί – Όργανα και συστήματα οργάνων

Κεφάλαιο 7. Ερειστικό σύστημα (3 ώρες)
Εισαγωγή -Οστά Σχηματισμός και ανάπτυξη των οστών
Αρθρώσεις -Τα μέρη του σκελετού

Κεφάλαιο 8. Μυϊκό σύστημα (2 ώρες)
Εισαγωγή – Δομή και λειτουργία του γραμμωτού μυός

Κεφάλαιο 9. Νευρικό σύστημα (7 ώρες)
Εισαγωγή – Δομή και λειτουργία των νευρικών κυττάρων
Περιφερικό Νευρικό σύστημα
Κεντρικό Νευρικό σύστημα
Αυτόνομο Νευρικό σύστημα

Κεφάλαιο 10. Αισθητήρια Όργανα – Αισθήσεις (4 ώρες)
Υποδοχείς – Αισθήσεις
Σωματικές Αισθήσεις – Ειδικές αισθήσεις

Κεφάλαιο 11. Ενδοκρινείς αδένες (2 ώρες)
Εισαγωγή – Ορμόνες – Αδένες

Κεφάλαιο 12. Αναπαραγωγή και Ανάπτυξη (7 ώρες)
Εισαγωγή Δομή και λειτουργία του αναπαραγωγικού συστήματος
Από τη μείωση στη γονιμοποίηση
Ανάπτυξη του εμβρύου – Τοκετός

ΣΥΝΟΛΟ ΔΙΔΑΚΤΙΚΩΝ ΩΡΩΝ : 27

ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ : Το παλιό βιβλίο Βιολογίας Β’ θετικής κατεύθυνσης {1998, ΚΑΣΤΟΡΙΝΗΣ κ.λ.π.} (Φυσιολογία ανθρώπου ή απλούστερα Ανθρωπολογία) .

ΥΠΔΒΜΘ 1 :

Συνέντευξη Τύπου της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων για το «Νέο Λύκειο»

Δελτίο Τύπου 30/03/2011

Σύμφωνα με τη νέα πρόταση,το Λύκειο δεν είναι απλά ο προθάλαμος για την εισαγωγή στα ΑΕΙ, αλλά μια αυτόνομη εκπαιδευτική μονάδα με στόχο την ανάπτυξη της κριτικής ικανότητας των νέων, τη διαμόρφωση συνείδησης ενεργού πολίτη, την ενδυνάμωση αξιών συλλογικότητας και αλληλεγγύης.     … Περνάμε από ένα Λύκειο αποστήθισης και παπαγαλίας σε ένα Λύκειο ουσίας.  … Εισάγεται νέα αντίληψη για τη λειτουργία του Λυκείου και ένα διαφορετικό περιεχόμενο σπουδών.

ΑΝΤΙΛΟΓΟΣ1 : Το συγκεκριμένο βιβλίο είναι αρκετά συνοπτικό, επιφανειακό σε πολλά σημεία, με αρκετή ορολογία-άρα απαιτεί αποστήθιση- και θα μετατρέψει τη Βιολογία σε μισητό μάθημα. Αντικαταστάθηκε γρήγορα το 2001 από άλλο βιβλίο πολύ εκτενέστερο με υπερβολικά πολλή ορολογία- ανεπιθύμητο για τους μαθητές. Δηλαδή επιστρέφουμε ολοταχώς στο αποτυχημένο παρελθόν, αφού η συνοπτική επιβολή των αλλαγών (θυμίζει την μεταρρύθμιση Αρσένη σε 1 νύχτα που ατύχησε σε λίγους μόνο μήνες) δεν άφησε περιθώρια επιλογής «μοντέρνου περιεχόμενου σπουδών!!!«.

ΥΠΔΒΜΘ 2 :

Από το Σήμερα στο Νέο Σχολείο με Πρώτα τον Μαθητή

https://i1.wp.com/www.minedu.gov.gr/images/stories/newschool4.jpg

ΑΝΤΙΛΟΓΟΣ2α : Από το χθες στο αύριο; Το βιβλίο Βιολογίας Α’ Λυκείου (εκδ. 1998) εντάσσεται στο χτές ή στο αύριο γιατί μπερδεύτηκα; Και μην απαντήσετε ότι ο επιστημονικός φορέας το πρότεινε, διότι το πρότεινε σαν εισαγωγική επαφή με την προϋπόθεση ότι θα συνεχιστεί στη Β Λυκείου η υποχρεωτική διδασκαλία του μαθήματος με συνέχιση της ύλης.
ΑΝΤΙΛΟΓΟΣ2β : Από την ανεπαρκή γνώση στην ευχερή πρόσβαση στα ΑΕΙ; Το βιβλίο αυτό μπορεί να αποτελεί την τελευταία επαφή με τη Βιολογία μέχρι τα ΑΕΙ ακόμα και σε όσους φτάσουν σε σχολές με παρεμφερές περιεχόμενο. Επάρκεια σε άγνοια ίσως;

ΑΝΤΙΛΟΓΟΣ2γ : Από τα «ξεπερασμένα» στα νέα προγράμματα σπουδών; Η Βιολογία Γ.Π. τα τελευταία 13 χρόνια ήταν υποχρεωτικό μάθημα για όλους τους μαθητές της Β’ και Γ’ Λυκείου σε μονόωρη βάση (συνολικά στο Λύκειο 2 h κάθε μαθητής υποχρεωτικά). Τώρα γίνεται υποχρεωτικό μάθημα για όλους τους μαθητές μόνο της Α’ Λυκείου σε μονόωρη πάλι βάση και επιπλέον σε δίωρη βάση πλέον σαν μάθημα επιλογής στη μισή Β’ και στο 1/3 της Γ’ Λυκείου σε τετράωρη βάση, δηλαδή για μερικούς μαθητές-μόνο όσοι το επιλέξουν αν επαρκούν-(συνολικά στο Λύκειο 1-1,1 h αισιόδοξα κατά μέσο όρο). Η εμβάθυνση στη Βιολογία (ή αντίστοιχα στα άλλα μαθήματα) δεν είναι τίποτε άλλο από το μάθημα κατεύθυνσης του προηγούμενου συστήματος, επαυξημένη με ανάλογο φυσικά τρόπο με ώρες από τα άλλα μαθήματα που υπήρχαν και καταργήθηκαν, δηλαδή θα διδαχθεί σε μικρή μερίδα μαθητών αν και εφόσον συμπληρώνεται επαρκής αριθμός μαθητών για δημιουργία τμήματος.

Συμπερασματικά η 1 ώρα της Β’ μετακινήθηκε στην Α’ τάξη και η 1 ώρα της Γ’ έγινε πιθανή 2ωρη επιλογή είτε στη μισή Β’ είτε στο 1/3 της Γ’. Με δεδομένο όμως ότι τόσο στην Β’ όσο και στην Γ’ Λυκείου οι μαθητές επιλέγουν μόνο 2 μαθήματα, με δεδομένο ότι θα υπάρχει πιστοποίηση στις ξένες γλώσσες άρα το 1 επιλεγόμενο μάθημα τόσο στην Β’ όσο και στην Γ’ τάξη θα είναι η Ξένη Γλώσσα-προεξοφλώ σε ποσοστά 85-99 %, συνάγεται ότι στην Β’ τάξη ίσως ενίοτε δημιουργείται τμήμα των 8 ατόμων για Βιολογία (1/3-5ετία) και όσον αφορά την Γ’ τάξη ίσως δημιουργείται τμήμα των 5-10 μαθητών κάθε 2-3 χρόνια  ανάλογα και με το μέγεθος της σχολικής μονάδας και τους πιστούς της Ιατρικής.
Σε αυτά όμως τα 13 χρόνια στην Επιστήμη της Βιολογίας έχουν προστεθεί μερικές χιλιάδες τόμοι νέων γνώσεων, εκατοντάδες ανακαλύψεις (γονίδια ανθρώπινων και όχι μόνο ιδιοτήτων, γονιδιακή θεραπεία, τεχνητοί μικροοργανισμοί, τεχνητό φύλλο που φωτοσυνθέτει, PC με βάση το DNA, τεχνητά όργανα, κλωνοποίηση άλλων θηλαστικών, νέοι ΓΤΟ, βλαστοκύτταρα κ.λ.π.).

Ο απόφοιτος όμως του Νέου Λυκείου :

  • δεν θα ξέρει ότι το σώμα του αποτελείται από κύτταρα, φυσικά αυτά θα πιστεύει ότι περιέχουν αέρα/χώμα/ατσάλι,
  • δεν θα ξέρει για τη λέξη DNA και τι αντιπροσωπεύει,
  • θα ακούει για «ένζυμα» και θα τα νομίζει για μικρόβια,
  • θα είναι βέβαιος ότι η «πέψη» απλά ανταγωνίζεται την κόκα,
  • οπωσδήποτε θα συνδέει την «μείωση» μόνο με το μισθό του.

ΓΙΑΤΙ;

Ίσως, γιατί άκουσε κάτι απ’ όλα αυτά μόνο 1 ΦΟΡΑ στη ζωή του-στο Δημοτικό ή στο Γυμνάσιο. Μα εδώ 12 φορές στη ζωή του κάθε μαθητής παρακολούθησε τις 3 «εθνικές εορτές»  και τουλάχιστον 3 φορές  διδάχτηκε την καθεμιά στην Ιστορία και ακόμα μπερδεύει την 28η Οκτωβρίου με την απελευθέρωση από Ιταλούς/Γερμανούς/Τούρκους/Πέρσες/Δικτατορία/ή άραγε ΔΝΤ;

Ξεπερασμένο και νέο τίίίίίίίίίιιιιιιι; Σίγουρα έχουμε αναβάθμιση της Βιολογίας. Αποβλήθηκε από το Λύκειο λόγω «ΑΝΟΙΑΣ» κάποιων.

ΒΑΡΥΣΗΜΑΝΤΗ ΠΡΟΤΑΣΗ : Γιατί δεν γυρίζουμε στα χρόνια του Βυζαντίου να διδάσκονται 90 % ΑΡΧΑΙΑ, ΝΕΑ, ΙΣΤΟΡΙΑ, ΛΑΤΙΝΙΚΑ, ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ και 10 % ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ; Δεν υπήρχαν σχεδόν άλλες επιστήμες τότε και ξεμπερδεύουμε με τους υπόλοιπους μιζεριασμένους που μας μουρμουρίζουν από δεξιά κι αριστερά. Πιό οικονομικό θα είναι και θα μεγαλουργήσει και το «!!!ΕΘΝΟΣ!!!»…

Συντάκτης : billpits

Υ.Γ.

  • Μη νομίζετε μερικοί-μερικοί καρεκλάτοι ότι τελείωσε το παραμύθι, ραντεβού για ένα εφιαλτικό καλοκαίρι από εδώ. Μέχρι να με βαρεθείτε ή να σας βαρεθώ και να μου τελειώσει το σάλιο (με βλέπω να γίνομαι serial ftyser ή αλλιώς Φωσκολο-blogger).
  • Δηλώνω φανατικός εχθρός της ανοησίας και της ηλιθιότητας ακόμα και αν αυτή είναι ντυμένη με Πτυχίο (ιατρικής, πολυτεχνείου, φιλοσοφικής, νομικής, βουλευτικής, υπουργικής   ή ότι άλλο)
  • Αποβάλετε τη μισαλλοδοξία  και την εγωπαθή αυταρέσκεια της ημιμάθειας που σας διακρίνει προτού καταστρέψετε κι άλλες γενιές νεοελλήνων και αφουγκραστείτε αλλότριες απόψεις, συνήθως είναι εποικοδομητικές έστω κι αν είναι αντίθετες από τις δικές σας.
  • Ες αύριον τα σπουδαία και έπεται συνέχεια.
Advertisements

Σχολιάστε

Συνδεθείτε για να δημοσιεύσετε το σχόλιο σας:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s