Διαβούλευση για την τεχνική εκπαίδευση

Στον «Αιώνα της Βιολογίας» (με τα αναρίθμητα Νόμπελ, τα δισεκατομμύρια ερευνητικών εργασιών, τα εκατομμύρια ανακαλύψεων, τις χιλιάδες τεχνολογίες, τις εκατοντάδες πολυεθνικές με τρισεκατομμύρια κέρδη ετησίως, τις δεκάδες νέες επιστήμες που προέκυψαν από αυτήν την ΜΗΤΕΡΑ-ΕΠΙΣΤΗΜΗ και φυσικά τις άπειρες θέσεις εργασίας που δημιουργήθηκαν ΜOΝΟ τα τελευταία 50-60 χρόνια διεθνώς), το 20% – περίπου- των αποφοίτων λυκείου, οι απόφοιτοι δηλαδή των ΕΠΑΛ και των ΕΠΑΣ, δεν έχουν τη στοιχειώδη πρόσβαση σε κρίσιμα για τη ζωή τους και την κοινωνία γνωστικά στοιχεία.

Αυτό σε έκαψε κατακαημένε, θα μου ανταπαντήσει κάποιος, εδώ παραμένει στο «ΝΕΟ» (ο Θεός να το κάνει) Γενικό Λύκειο σαν το μοναδικό μονόωρο μάθημα (μόνο στην Α’ ΓΕΛ) όταν ρητά διαβεβαιώνεται με την εισηγητική έκθεση ότι καταργήθηκαν τα μονόωρα μαθήματα σαν ΑΝΤΙΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΑ. Και επιπλέον στην Β’ ΓΕΛ μόνο το 50% μπορεί να  επιλέξει να διδαχθεί Βιολογία, ενώ στην Γ’ ΓΕΛ μόνο το 33 % μπορεί να  επιλέξει να διδαχθεί Βιολογία.

Συνελόντι ειπείν, στοιχεία όπως η δομή και οι λειτουργίες του ανθρώπινου σώματος, η κληρονομικότητα και επακόλουθα η ικανότητα ανάπτυξης και βελτίωσης της σκέψης, της αντίληψης, της νόησης, της μάθησης ή της συμπεριφοράς, η υγεία και οι ασθένειες (οι μεγαλύτερες δαπάνες σε κάθε προϋπολογισμό παγκοσμίως σ’ αυτόν ακριβώς τον τομέα παρατηρούνται-προφανέστατα και λόγω έλλειψης γνώσεων-παιδείας), το περιβάλλον-ο «βιασμός» του και η πράσινη??? ανάπτυξη (λόγια…λόγια…λόγια…!), η εξοικονόμιση ενέργειας-οι ανανεώσιμες πηγές και η ανακύκλωση των υλικών, η κλωνοποίηση και η βιοτεχνολογία με τις εμπορικές τους εφαρμογές, τα γενετικά τροποποιημένα τρόφιμα, ο καρκίνος, το AIDS, κ.λ.π. αποτελούν για τους μαθητές-τριες των ΕΠΑΛ και των ΕΠΑΣ, σύμφωνα με την άποψη-στάση του ΥΠΕΠΘ, περιττές φιλοσοφίες κάποιων γραφικών ίσως αργόσχολων.

Εδώ θα πεί κανείς, μα ακόμα και υποψήφιοι Ιατρικών σχολών από τα ΓΕΛ μπορεί να έχουν επιλέξει να μη διδαχθούν Βιολογία (απίθανον, αλλ’ όμως ούκ αδύνατον).

Αντιθέτως κρίνει απαραίτητες «μοντέρνες» επιστημονικές γνώσεις: τις εξισώσεις-ανισώσεις π.χ. που διδασκόταν και η προ-προγιαγιά μου πριν 2 αιώνες, τους νόμους του Νεύτωνα (περίπου 1650 μ.Χ.), τη στάση του Νίκα, τις λυχνίες του ραδιοφώνου που καταργήθηκαν το 1970, τη μετοχή παρακειμένου και πολλά άλλα ακόμα που βασανίζουν τις αθώες ψυχές.

Καταδικάζονται στην άγνοια, τιμωρούνται με αμάθεια, εξοβελίζονται με επιστημονικό αναλφαβητισμό.

Γιατί;

Διότι,

1. κάθε υπουργός κάθε 3 χρόνια αλλάζει-μαζύ με την δική του παρέα (σύμβουλοι-πάρεδροι-ΚΑΘΗΓΗΤΑΡΑΔΕΣ) την ΠΑΙΔΕΙΑ (τα φώτα της αλλάζει κάθε φορά λόγω ασχετοσύνης)

2. μόνον αυτοί που κυβερνούν κάθε φορά ξέρουν τις λύσεις όλων των προβλημάτων και οι γνώμες των υπόλοιπων είναι άχρηστες (να δείχνουμε δημοκρατικοί), φυσικά ποτέ δεν ακούμε τη γνώμη όσων τα τοιαύτα εφαρμόζουν καθημερινά στην πράξη {δάσκαλοι-καθηγητές στο πυρ το εξώτερον οι άσχετοι-ανίκανοι}

3. ενίοτε μεταρρυθμίσεις γίνονται με τη βοήθεια: ι)εταιρειών δημοσκόπισης (GPO/τι μάθημα προτιμάτε να σας διδάξουμε, ποιου κλάδου οι καθηγητές είναι περισσότερο μαθητοπατέρες ή πιό «άγριοι»), ιι) της εκκλησίας (σεξ, ισότητα φύλων, σχέσεις στην εφηβεία, αμβλώσεις είναι θέματα που αξίζουν αφορισμό, μαζύ με τη επιστήμη που τα συζητά), ιιι) της ΓΕΣΕΕ (πόσοι ανειδίκευτοι εργάτες-μισοαγράμματοι και άβουλοι χρειάζονται στην παραγωγή)κ.λ.π.

4. ΤΡΕΜΟΥΝ ΤΗ ΒΙΟΛΟΓΙΑ. ΕΙΝΑΙ ΑΠΟ ΤΗ ΦΥΣΗ ΤΗΣ ΕΠΑΝΑΣΤΑΤΙΚΗ ΕΠΙΣΤΗΜΗ.

———————————————

ΠΟΙΟΣ, ΠΟΤΕ, ΚΑΙ ΠΟΥ ΕΙΔΕ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ;;;;;;;;!!!!!!

ΠΟΙΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΣΤΑ ΕΠΑΛ-ΕΠΑΣ ΛΕΝΕ ΟΤΑΝ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΟΙ ΑΠΟΦΟΙΤΟΙ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ (Α.Ε.Ι.) ΤΩΝ ΒΙΟΛΟΓΙΚΩΝ ΤΜΗΜΑΤΩΝ. ΔΙΟΤΙ ΚΑΝΕΙΣ ΚΑΡΕΚΛΟΚΕΝΤΑΥΡΟΣ ΔΕΝ ΦΡΟΝΤΙΣΕ 40 ΧΡΟΝΙΑ ΤΩΡΑ ΝΑ ΕΝΑΝΤΙΩΘΕΙ ΣΤΑ ΝΤΟΠΙΑ ΚΑΤΕΣΤΗΜΕΝΑ ΚΑΙ ΝΑ ΥΠΟΓΡΑΨΕΙ ΤΙΣ ΙΣΧΥΟΥΣΕΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ!!!!!!!!!!!!!;;;;;;;;;;;;;;;;;;;

———————————————

2 ΑΠΟΔΕΙΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΠΟΣΟ ΤΟΥΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΕΙ ΤΟ ΕΠΙΠΕΔΟ ΤΗΣ ΠΑΡΕΧΟΜΕΝΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΕΙΔΙΚΑ ΣΤΑ ΕΠΑΛ (γενικό είναι μην κοροϊδευόμαστε):

Α. ΑΝΑΘΕΣΕΙΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

Πρώτη ανάθεση διδασκαλίας των σχετικών αντικειμένων, σύμφωνα με τον παρακάτω πίνακα (Τομέας Υγείας και Πρόνοιας), έχουν πτυχιούχοι Α.Ε.Ι. και Τ.Ε.Ι. με αντικειμενικά γνωστικά προσόντα μειωμένα σε σχέση με τους  Βιολόγους, ενώ αντίθετα η ανάθεση διδασκαλίας των μαθημάτων βιολογικού αντικειμένου ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑΣ για τα ΕΠΑΛ-ΕΠΑΣ δεν γίνεται καθόλου ή γίνεται δευτερευόντως σε Βιολόγους. Παρατηρούνται  δυσκολίες για  την κατανόηση ορισμένων θεμάτων π.χ. στην Κλ. Βιοχημεία από τους μαθητές,  λόγω έλλειψης  βασικών βιολογικών  γνώσεων.

Και ιδού…

ΥΠΕΠΘ/ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΠΟΥΔΩΝ/ΤΜΗΜΑ Δ’/ΑΠΟΦΑΣΗ 118842/Γ2, Μαρούσι 17 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2008 (ΥΠΕΡΚΟΜΜΑΤΙΚΟ-ΔΙΑΚΟΜΜΑΤΙΚΟ-ΠΑΡΑΪΑΤΡΙΚΟ!!!!!)

Β’ ΤΑΞΗ ΕΠΑΛ

4. ΤΟΜΕΑΣ ΥΓΕΙΑΣ ΠΡΟΝΟΙΑΣ (Εξειδίκευση)

Στοιχεία Ανατομίας-Φυσιολογίας Ι   Α΄ ΑΝΑΘΕΣΗ  ΠΕ14(01,02,03,06)

Β΄ ΑΝΑΘΕΣΗ  ΠΕ18(07,10,21,25)

«φυσικά ΟΧΙ ΒΙΟΛΟΓΟΙ»  !!!!!!!!!!

Στοιχεία Μικροβιολογίας          Α΄ ΑΝΑΘΕΣΗ  ΠΕ14(01,02,03), ΠΕ18.07

Β΄ ΑΝΑΘΕΣΗ  «ΠΕ04.04»!!!, ΠΕ14.06, TE01.29

«παραχώρηση;»

Γ’ ΤΑΞΗ ΕΠΑΛ

Μαθήματα επιλογής (διδάσκεται αν επιλεγεί)

Βιολογία Ι                                           Α΄ ΑΝΑΘΕΣΗ  ΠΕ04(03,04)

Β΄ ΑΝΑΘΕΣΗ  ΠΕ04(01,02,05), ΠΕ14

Βιολογία ΙΙ                                         Α΄ ΑΝΑΘΕΣΗ  ΠΕ04(03,04)

Β΄ ΑΝΑΘΕΣΗ  ΠΕ04(01,02,05), ΠΕ14

Διαχείριση Φυσικών Πόρων      Α΄ ΑΝΑΘΕΣΗ  ΠΕ14(04,05)

Β΄ ΑΝΑΘΕΣΗ  ΠΕ04(02,04,05)

4. ΤΟΜΕΑΣ ΥΓΕΙΑΣ ΠΡΟΝΟΙΑΣ (Όλες οι ειδικότητες/Εξειδίκευση)

Στοιχεία Ανατομίας-Φυσιολογίας ΙΙ    Α΄ ΑΝΑΘΕΣΗ  ΠΕ14(01,02,03,06)

Β΄ ΑΝΑΘΕΣΗ  ΠΕ18(07,10,21,25)

«φυσικά ΟΧΙ ΒΙΟΛΟΓΟΙ»  !!!!!!!!!!

Κλινική Βιοχημεία                                       Α΄ ΑΝΑΘΕΣΗ  ΠΕ14.01, ΠΕ18.07

Β΄ ΑΝΑΘΕΣΗ  ΠΕ14(02,03,06)

«φυσικά ΟΧΙ ΒΙΟΛΟΓΟΙ»  !!!!!!!!!!

Στοιχεία Ανοσολογίας                              Α΄ ΑΝΑΘΕΣΗ  ΠΕ14.01, ΠΕ18.07

Β΄ ΑΝΑΘΕΣΗ  ΠΕ14(02,03,06)

«φυσικά ΟΧΙ ΒΙΟΛΟΓΟΙ»  !!!!!!!!!!

Μικροβιολογία                                            Α΄ ΑΝΑΘΕΣΗ  ΠΕ14.01, ΠΕ18.07

Β΄ ΑΝΑΘΕΣΗ  ΠΕ14 (02,03,06), TE01.29

«φυσικά ΟΧΙ ΒΙΟΛΟΓΟΙ»  !!!!!!!!!!

Σημειώσεις:

4.Οι εκπαιδευτικοί του κλάδου ΤΕ01, από τα μαθήματα που αναφέρονται στην παρούσα, διδάσκουν μόνο τα εργαστηριακά μαθήματα, τα σχεδιαστικά μαθήματα και το εργαστηριακό μέρος των μικτών μαθημάτων.

http://www.salistas.gr/images/stories/epal/anathesis_mathimaton.doc ΣΕΛΙΔΕΣ 12, 18, 44

ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΕΣ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ

http://www.salistas.gr/images/stories/epal/pinakas_kladon.doc

ΣΕΛΙΔΕΣ 1, 2, 3

ΠΕ14 (ΑΕΙ)

01- Γιατροί,

02- Οδοντίατροι,

03- Φαρμακοποιοί,

04- Γεωπόνοι,

05- Δασολογίας και Φυσικού περιβάλλοντος.

06- Νοσηλευτικής ΑΕΙ

…………………….

ΠΕ18 (ΤΕΙ)

07- Ιατρικών Εργαστηρίων

10- Νοσηλευτικής

21- ΡΑΔΙΟΛΟΓΙΑΣ – ΑΚΤΙΝΟΛΟΓΙΑΣ

25- ΦΥΣΙΟΘΕΡΑΠΕΙΑΣ

……………………

TE01 (απόφοιτοι της Δευτεροβ. Εκπαίδευσης, π.χ. ΕΠΑΛ)

29-ΒΟΗΘ. ΙΑΤΡ. & ΒΙΟΛΟΓ. ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ

……………………

Β. ΠΟΙΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ (GPO για λογαριασμό ΥΠΕΠΘ)

α. ΒΙΟΛΟΓΙΑ 64,9 ΝΑΙ/34,4 ΟΧΙ   (μάθημα επιλογής μόνο στην Γ’ ΕΠΑΛ)

στην τύχη….

β. ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ 37,0 ΝΑΙ/62,4 ΟΧΙ (υποχρεωτικό μάθημα σε Α’ και Β’ ΕΠΑΛ)

γ. ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ 57,1 ΝΑΙ/40,7 ΟΧΙ (υποχρεωτικό μάθημα σε Α’, επιλογής στη Γ’ ΕΠΑΛ και επιπλέον εξιδείκευση σε Β’ και Γ’ τομέα οικονομικών-διοίκησης)

δ. ΙΣΤΟΡΙΑ 88,9 ΝΑΙ/10,9 ΟΧΙ (υποχρεωτικό μάθημα σε Α’ και Β’ ΕΠΑΛ, επιλογή στη Γ’ ΕΠΑΛ)
http://www.pev.gr/index.php/component/content/article/56-2008-12-31-09-22-04/330-2011-05-05-19-18-32

Συμπεράσματα :
1. Συντάκτης ήταν το ΥΠΕΠΘ ή το Υπουργείο Υγείας/Ιατρική σχολή;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;
2. Αλίμονο, δεν υπάρχει  καμμία αντιπαλότητα με άλλους κλάδους επιστημών,  αλλά  οι επιστήμες έχουν προχωρήσει υπερβολικά μπροστά σε πλήθος, όγκο και εξειδίκευση ώστε να γίνεται αδύνατη η παρακολούθησή τους αν συνεχίζουμε με τους ρυθμούς ή το εύρος που είχε η εκπαίδευση το 1950. Χρειάζεται επομένως επανεκτίμηση των στόχων της Παιδείας σε συνδυασμό με τα υπάρχοντα αποτελέσματα.
3. Και επειδή οι αριθμοί είναι αμείλικτοι θα επανέλθω με στατιστικά εξετάσεων και δ. ή άλλα τινά.

Advertisements

Σχολιάστε

Συνδεθείτε για να δημοσιεύσετε το σχόλιο σας:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s